DB Schenker ottaa käyttöön suuren sähkörekan Vantaalla

Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa on 68 tonnia. Kuorma liikkuu 490 kW:n teholla ja 2 400 Nm:n väännöllä. Kuva DB Schenker.
Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa on 68 tonnia. Kuorma liikkuu 490 kW:n teholla ja 2 400 Nm:n väännöllä. Kuva DB Schenker.

DB Schenker aloittaa säännöllisen liikennöinnin Suomen ensimmäisellä täyssähköisellä HCT-yhdistelmällä Vantaan, Hämeenlinnan ja Lempäälän kappaletavaraterminaalien välillä.

Uusi audioartikkeli pienydinvoimasta

Täyssähköisen Volvo FH Electricin akuston nimelliskapasiteetti on 540 kWh. Auto ladataan 250 kW DC CCS2 -teholatauksella DB Schenkerin terminaaleihin rakennetuilla latauslaitteilla.

Viinikkalan terminaaliin rakennetun latausjärjestelmän kokonaisteho on noin 1 000 kW, joten latauspistettä voidaan hyödyntää myös muiden raskaiden sähköajoneuvojen lataamiseen. Latausinvestoinnin arvo on noin puoli miljoonaa euroa.

Uuden Volvo FH Electricin käyttöönotto on jatkoa DB Schenkerin ja Volvo Trucksin yhteistyölle täyssähköisissä kalustoratkaisuissa. Vuonna 2022 Volvo toimitti DB Schenkerille täyssähköisen Volvo FL Electric -kuorma-auton Tampereen keskustan jakeluajoon.

DB Schenkerin tiedote

Maksuton Admicom-webinaari: Määrälaskenta nyt ja tulevaisuudessa