DB Schenker aloittaa säännöllisen liikennöinnin Suomen ensimmäisellä täyssähköisellä HCT-yhdistelmällä Vantaan, Hämeenlinnan ja Lempäälän kappaletavaraterminaalien välillä.
Täyssähköisen Volvo FH Electricin akuston nimelliskapasiteetti on 540 kWh. Auto ladataan 250 kW DC CCS2 -teholatauksella DB Schenkerin terminaaleihin rakennetuilla latauslaitteilla.
Viinikkalan terminaaliin rakennetun latausjärjestelmän kokonaisteho on noin 1 000 kW, joten latauspistettä voidaan hyödyntää myös muiden raskaiden sähköajoneuvojen lataamiseen. Latausinvestoinnin arvo on noin puoli miljoonaa euroa.
Uuden Volvo FH Electricin käyttöönotto on jatkoa DB Schenkerin ja Volvo Trucksin yhteistyölle täyssähköisissä kalustoratkaisuissa. Vuonna 2022 Volvo toimitti DB Schenkerille täyssähköisen Volvo FL Electric -kuorma-auton Tampereen keskustan jakeluajoon.